leah

In de stoel met Leah Postma (Google)

Op 27 maart was Leah Postma te gast bij ons in de Stoel. Leah is op het moment werkzaam bij Google als Public Policy Manager Benelux, waar zij verantwoordelijk is voor het onderhouden van relaties met de overheid, politiek, maatschappelijk middenveld en private organisaties. Leah houdt zich vanuit haar functie bezig met alles waar in de beleidsontwikkeling gesproken wordt over internet en digitalisering, thema’s die een steeds prominentere plaats innemen in onze samenleving. Voorheen werkte Leah als campagneleider Privacy bij de Consumentenbond en eerder bij toezichthouder ACM op het gebied van telecom en internetveiligheid. Leah studeerde algemene economie, maar werkt sinds vrij vroeg in haar carrière in de telecom en internet wereld, een omgeving met overwegend mannen.

Social media is nog nooit zo belangrijk geweest voor het beklimmen van de carrièreladder. Leah heeft ons meegegeven dat het belangrijk is om actief te zijn op social media. Zij is zelf benaderd om bij Google te werken door haar tweets. “Wie schrijft, blijft!” Het is belangrijk om jezelf online te profileren, maar wel eerlijk te blijven en respectvol om te gaan met elkaar.

Om succesvol te zijn moet je doen waar je gelukkig van wordt. Je moet in jezelf geloven en niet laten wijsmaken dat je niet goed genoeg bent. ‘” De enige belemmering naar succes ben je zelf”. Zelfvertrouwen is daarom ook erg belangrijk om je doelen te bereiken. Dit heeft Leah van haar moeder overgenomen, en ziet haar daarom als haar grootste rolmodel.

Bij Google probeert Leah haar bijdrage te leveren aan de maatschappij door de diversiteit te vergroten en digitalisering zo toegankelijk mogelijk te maken. Dit doet ze door netwerkbijeenkomsten te organiseren waar een divers publiek op afkomt, op deze netwerkbijeenkomsten hebben de deelnemers de mogelijkheid om Google beter te leren kennen. Om bij te dragen aan de toegankelijkheid van digitalisering heeft Google een groot budget die ze beschikbaar stellen aan kinderen met een zwakke sociaal-economische achtergrond. Tevens helpt Google ondernemers bij het profileren op internet.

Doorzettingsvermogen, zelfvertrouwen, netwerken en zichtbaarheid op social media zijn volgens Leah de factoren die leiden naar succes!

 

 

 

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *