In de stoel met Senay Cemek

Mevrouw Cemek is docente bij de Hogeschool van Amsterdam, moeder van twee kinderen en samen met haar echtgenoot ondernemer. In haar drukke leven heeft ze tijd voor heel veel dingen. Hoe krijgt ze dat voor elkaar?

Op 6 maart was mevrouw Cemek te gast bij stichting Camellia in Haarlem. Bij ‘In de stoel’ krijgt de gast de mogelijkheid om zijnhaar ervaringen en expertise binnen zijn/haar vakgebied te delen met de aanwezigen.- Haar manier van spreken, open en persoonlijk, maakt het dat je jezelf in haar verhaal (durft) te herkennen

Mevrouw Cemek vertelde dat haar grootste inspiratiebron in haar leven, haar ongeschoolde moeder is. Een eigenzinnige vrouw op leeftijd, die volop in het leven staat, weet wat ze wil en graag nieuwe dingen leert. Mevrouw Cemek zegt dat alles begint met het ‘willen’ en het combineren van diverse dingen in het leven. Acceptatie van jezelf met al je tekortkomingen, trots zijn op jezelf en geloven in jezelf zijn belangrijke aspecten om vooruit te komen. Gebruik je tijd nuttig voor je zelf maar ook voor je omgeving. Het hebben van een carrière is volgens haar gelukkig zijn met wat je doet.

Verder heeft mevrouw Cemek, met ons haar reisverhaal en doel naar Kenya gedeeld, die ze samen met de stichting Time to Help, heeft ondernomen. Deze stichting verleent medische hulp met inzet van vrijwilligers. Daarna heeft ze samen met de groep een kleine oefening gedaan over time management, dat zeker naar meer smaakte. Mogelijk wordt er hier nog op teruggekomen.

Wij danken mevrouw Cemek nogmaals voor haar komst, en het delen van haar persoonlijke verhaal met ons en hopen haar nogmaals rondom het thema ‘time management’ terug te zien.