Turks Ontbijt

Viering 400 jaar betrekkingen tussen Nederland en Turkije

Kick-off viering 400 jaar betrekkingen tussen Nederland en Turkije in het stadhuis van Amsterdam

Er was veel belangstelling voor het traditioneel Turks ontbijt dat op 10 april jl. werd georganiseerd in het stadhuis van Amsterdam door Camellia en Platform 400 jaar, een samenwerkingsverband van een aantal regionale en landelijke organisaties dat zich richt op de viering van 400 jaar betrekkingen tussen Nederland en Turkije. Het was de aftrap van een reeks activiteiten die in dit kader zullen worden georganiseerd. Aanwezig waren burgemeester Van der Laan, wethouder Gehrels en tientallen andere ‘bewoners’. De burgemeester sprak zich lovend uit over de inspanningen van de betrokken partijen en prees ze om hun substantiële bijdrage aan het maatschappelijke welzijn. Van der Laan bedankte voor de gastvrijheid en grapte elke dag wel op deze wijze te willen ontbijten.

Door de voorzitter van platform 400 jaar, dhr. Celik, werd het aanhalen en verder stimuleren van de vriendschapsbanden tussen Turkse Nederlanders en overige Nederlanders ter bevordering van de sociale cohesie en interculturele sensitiviteit benadrukt. De ochtend werd afgesloten door burgemeester Van der Laan die zijn mouwen opstroopte om te schilderen op water, ook wel ´ebru´ genoemd. De enthousiaste gasten, de betrokken vrijwilligers en het uitgebreide buffet brachten een ongedwongen, aangename sfeer met zich mee op de vroege regenachtige dinsdagochtend. Dit riekt naar meer!