Vrouwelijk leiderschap

Het project ‘Vrouwelijk leiderschap’ is van start gegaan, nadat er geregeld geluiden binnenkwamen van vrouwen die meer inzicht wilden krijgen in vrouwelijk leiderschap. Om deze vraag te voorzien, heeft stichting Camellia een aantal bijeenkomsten georganiseerd om vrouwen bewust te laten worden van hun eigen kwaliteiten en te stimuleren om na te denken over interne obstakels die zij op hun werk en verscheidene terreinen ondervinden. Door deze obstakels te herkennen, kunnen belemmeringen worden tegengegaan, zodat deze vrouwen zich optimaal kunnen inzetten om te streven naar leiderschap.

De aftrap van dit project is door Gülay Ersoy (psychiater) gedaan, waar relevante onderwerpen aan bod zijn gekomen en besproken. Ieder bijeenkomst bestond uit een training, waarbij er door de professional een prestentatie werd gegeven over de desbetreffende onderwerpen, waarna een interactief gesprek volgde aan de hand van discussiepunten.

De sessies kunnen worden gezien als een stukje zelfreflectie, een manier van een spiegel voorhouden en het creëren van bewustwording van je eigen kunnen. Tijdens de sessies is vanuit dit punt verder gewerkt aan mogelijke ontwikkelingen, zodat vrouwen succesvoller een leiderschapsfunctie tot zich durven te nemen. ‘Vrouwelijk leiderschap’ is bij de participanten zeer in de smaak gevallen.