google-werkbezoek

Werkbezoek Google

Tijdens een netwerkbijeenkomst hebben we Leah Postma ontmoet, zij is werkzaam bij Google. Een van de pijlers van Google is diversiteit van werknemers. In het gesprek kwam al snel naar voren dat Stichting Camellia en Google veel gemeen hebben in hun visie en missie. Om deze reden heeft Leah ons uitgenodigd voor een werkbezoek aan Google.

Tijdens het werkbezoek hebben we nader kennis kunnen maken met de werkwijze en de gedachtegang van Google. Google is een zeer maatschappelijk betrokken organisatie. De betrokkenheid uit zich middels activiteiten als netwerkbijeenkomsten waar een ieder welkom is om kennis te maken met Google. Om deze reden is Google een zeer divers bedrijf.

Ook organiseren zij onder andere digitale werkplekken voor ondernemers, waar ze geholpen worden met de digitalisering en zichtbaarheid van hun onderneming. Digitalisering is de toekomst, daarom is het van belang dat kinderen al op jonge leeftijd kennis maken met programmeren. Om dit mogelijk te maken stelt Google een groot budget open zodat ieder kind, ongeacht de sociaal-economische achtergrond, toegang heeft tot deze informatie. Ook hebben we een kijkje kunnen nemen op de werkvloer waar werknemers worden aangemoedigd om zo groen en milieubewust mogelijk te leven.

We bedanken Leah voor haar uitnodiging en inspirerende verhaal!